Häromdagen blev jag uppläxad av en säljare från Tele2. Han ville alltså att jag skulle bli kund. Hans aggressiva strategi lyckades inte speciellt bra, jag blev INTE sugen på att bli kund där.

Till saken hör att jag den senaste tiden blivit uppringd av Tele2 ganska frekvent, åtminstone en gång i månaden. Varje gång inleds samtalet med “Jag ser att du ringer med Teloteket. Du är väl inte heller så nöjd med dem va?”. Jo, svarar jag. Jag är faktiskt nöjd. Och där brukar samtalet sluta. Den här säljaren tog dock sin iver att sälja abonnemang till en helt ny nivå.

Så här lät vårt samtal, ganska precist återgett faktiskt.

Säjaren: Jag ser att du ringer med Teloteket. (Här avbröt jag honom innan han hann fortsätta).
Jag: Ja, och jag är faktiskt nöjd fast ni inte verkar tro det.
Säljaren: Va! Är du nöjd? (sagt med plötslig höjd och aggressiv ton). Hur kan du vara nöjd, det är ju bara att googla på dem.
Jag: Men du, jag behöver inte googla, jag är ju kund. Och jag är nöjd. Dessutom har jag ett bundet avtal (sa jag mest för att han skulle förstå att det inte var så stor idé att fortsätta).
Säljaren: Jasså, du kör med den attityden (nu lät han riktigt arg). Du säger att du är nöjd när du egentligen sitter fast i ett avtal!
Här upplyste jag honom att enda gången jag varit riktigt missnöjd med ett mobilabonnemang, och faktiskt känt mig lurad, var när min dåvarande operatör tyckte att jag skulle byta mitt aktuella abonnemang till ett mycket bättre. Vilket ledde till att priset ökade från runt 400 kr till 1 500 kr i månaden. Det var Tele2.
Då avslutade han samtalet.

Ett tips till Tele2 - ring inte mig igen. Vill jag byta leverantör så hör jag av mig. Dock inte så troligt.

Comment